1.4.09

Dia Internacional del llibre Infantil, 2009: missatge en català i castellà



Demà, dia 2 d'abril de 2009, celebrem el Dia Internacional del Llibre Infantil en tot el món. Un any més l'IBBY ha encarregat a un escriptor i a un il·lustrador d'un país el cartell per a difondre la lectura en tots els indrets. Aquest any el país encarregat és Egipte i el responsable del cartell és Hani D. El-Masri.

El missatge d'aquest any, com en tots els anys anteriors, podem llegir-ho en qualsevol llengua d'Espanya en el cartell que ha editat el Ministeri de Cultura.

Diu així:

Jo sóc el món, i el món és aquest jo mateix; perquè a través dels meus llibres jo sóc tot el que vull ser.

Paraules i dibuixos, prosa i poesia em porten a llocs que són propers i alhora plens de llunyania.

A la terra dels sultans i de l'or, mil històries que arriben al cor de genis de llànties meravelloses. ogresses, sindbads i catifes voladores li conten els seus secrets a Xarazad.

Jo, amb cada mot de cada full de paper, viatjo lluny a través de l'espai i del temps. I, damunt de les ales de la fantasia, de terra i mar mon esperit fa travessia. Com més llegeixo més m'adono i sé que jo amb el meu llibre sempre estaré en la més bona de les companyies.

----------------


Yo soy el mundo, y el mundo soy yo, porque por medio de mis libros puedo ser lo que quiera.

Palabras y dibujos, prosa y verso me trasladan a lugares que están cerca y a la vez lejos.
En la tierra de los sultanes y del oro, mil historias que hablan sobre todo de alfombras voladoras, genios de lámparas maravillosas, ogresas y simbades, le cuentan sus secretos a Sherezada.

Con cada palabra de cada página, viajo a través del espacio y del tiempo. Y sobre las alas de la fantasía, mi espíritu atraviesa tierra y mar. Cuanto más leo, más comprendo que con mi libro siempre estaré en la mejor de las compañías.

El missatge és preciós. Ara tan sols cal ficar-ho a la pràctica: llegim!