8.4.16

¡Cámbiame el personaje!, un poema bruixeril de Pedro Mañas


Tal vegada no s'hagem parat a pensar que els arquetips dels personatges del contes no corresponen al que ells són. Per exemple, esteu segurs que les bruixes estan contentes d'anar atemorint amb els seus encanteris, vivint en cases horribles, mengant eixes sopes tan asqueroses, volant amb la seua granera a 'tota pastilla' mentre se'ls reboliquen els cabells... llegiu el poema de Pedro Mañas i així segur que esborrareu la horrorosa imatge que teniu de les bruixes... o no?

¡Cámbiame el personaje!

Decís que soy mala y fea.
¿Pues cómo queréis que sea?
Si vivo en medio del barro,
Durmiendo en cuevas profundas,
Cogiendo gripe y catarro
Como una vil vagabunda.
Si me llamáis “sucia vieja”,
“Puerca inmunda” y “comadreja”.

Si tú, linda princesa,
Me dejas tu cama color frambuesa,
Caliente, caliente,
Blandita, blandita,
Ya no enveneno a más gente
Ni me la meriendo frita.
No haré hechizos ni conjuros,
Ni pasteles con cianuro.
No haré nunca cosas crueles.
¡Lo juro, lo juro y lo juro!

Me abrazaré a mi escoba,
Bajo la manta,
Y dormiré en tu alcoba,
Como una santa.

Y entrará en la habitación
El príncipe alto y robusto.
Y al tirar del edredón,
¿Os imagináis que susto?

Anda, princesa, no seas boba,
Y cámbiame tu palacio
Por la escoba.


Les il·lustracions són de Sveta Dorosheva