9.10.11

Canción del muchacho de siete corazones, poesia de Federico García Lorca


Canción del muchacho de siete corazones
(Federico García Lorca)
Siete corazones
tengo.
Pero el mío no lo encuentro.
En el alto monte, madre,
tropezábamos y el viento.
Siete niñas de largas manos
me llevaron en sus espejos.
He cantado por el mundo
con mi boca de siete pétalos.
Mis galeras de amaranto
iban sin jarcias y sin remos.
He vivido los paisajes
de otras gentes. Mis secretos
alrededor de la garganta
¡sin darme cuenta! iban abiertos.
En el alto monte, madre,
(mi corazón sobre los ecos
dentro del álbum de una estrella)
tropezábamos yo y el viento.
Siete corazones
tengo.
¡Pero el mío no lo encuentro!

Aprofitem per aconsellar-vos el llibre de Federico García Lorca, Antología comentada (I, Poesía), d'Ediciones de la Torre, una selecció un poc radical i diferent dels poemes d'aquest gran escriptor. Molt interessant, sobretot, per introduir la seua poesia als joves.

La il·lustració és de Mónica Pérez.

2 comentaris:

sherezade ha dit...

M'agrada molt la poesia i Lorca crec que era un dels millors poetes que ha hagut al món.
No coneixia aquest poema tant preciós i tant sonor que no tinc paraules per descriure tot el que sento, només tinc cor, quan ho he acabat de llegir.

Sàlvia ha dit...

Supose que t'haurà passat com a mi: m'emociona cada vegada que llig el poema. Compartim gustos poètic.

Besadetes al país de les mil i una nit :)