10.6.10

PoeSÍa contra la barbarie: llibre de poesia digital en solidaritat amb el poble palestí

Podem descarregar-se i llegir el llibre PoeSÍa contra la barbarie, editat per Asociación Cultural Delenda est Cartagho. Aquest llibre és resultat d'una manifestació poètica que va tenir lloc el 31 de gener de 2009. Poetes de tota Espanya en van manifestar amb els seus versos contra la invasió israelí de Gaza (malauradament el tema continua estan de plena actualitat).

Estel Julià ha estat l'encarregada de seleccionar els poemes i fer el pròleg. Els versos són d'alguns dels participants de l'acte en València, incloent poetes ja clàssics com Mahmud Darwish. La presentació del llibre és del poeta palestí Mahmud Sobh.

Poemes per la pau, per la solidaritat, per la justicia d'un poble oprimit. A més del llibre podeu llegir més poemes, que continuen escrivint-se, al blog Poesía contra la barbarie.

Poesía Contra la Barbarie es más que una publicación, y más que un movimiento. Es una burbuja de Paz. Es un acto en sí mismo contra la comodidad. Es una mosca en la oreja: Los actos que tuvieron lugar simultáneamente en varias ciudades de España y Venezuela, aunque minoritarios, están cargados de significado. El silencio, para nosotros, no es una opción.
Delenda est Carthago se enorgullece de haber colaborado y de poder editar esta publicación, que está cargada con la munición de la poesía, y que es disparada como testimonio de que no somos ciegos a los conflictos. Delenda est Carthago es una asociación cultural sin ánimo de lucro, cuyos objetivos son difundir la cultura mediante la lectura, y que recupera la terrible frase de Catón el Viejo para que no olvidemos el poder devastador que puede tener la palabra.
Esta publicación ha sido posible gracias al esfuerzo de mucha gente, que no se ha quedado ni se queda de brazos cruzados ante la injusticia. Que lucha con palabras. Poetas. Escritores.