16.12.08

Poemes de Nadal: poesia per als tres Reis Mags

Encara restens uns quants dies per a que els tres Reis Mags passen per les nostres cases, però podem aprofitar per a memoritzar aquests poemes i recitar-los cada nit per tal que ens escolten i prenguen bona nota dels nostres desitjos.

VISCA ELS TRES REIS
(popular)

Visca els tres reis
De l'Orient
que porten torrons
a tota la gent.
Una botifarra
per la mare.
Un got de vi
pel meu padrí.
Un tros de pa
pel meu germà.
Un tall de coca
per la meva boca
*

ELS REIS
(Francesc Pujols)

El dia creia
i el fred neix.
Els infants, cap al tard,
somien festa:
— ¿Què ens portaran, els Reis? —
I ve la nit,
arreu arreu blanca de neu.
Lluna de gener, l’amor primer.
I passen els tres Reis
pels camps nevats
vers a Ponent,
tots ells promesa
i felicitat.
Van passant,
van passant;
són un somni d’infant:
són quelcom etern
que ve d’Orient
i que camina
a la llum divina.



LA COCA DELS REIS
Maria enrogia...
tothom li oferia
del bó i el millor.
Aquella pagesa
li porta un mató,
el petit vailet
li duu un cabridet
i aquell rabadà
un crostó de pa.
Vénen els tres reis
amb els seus presents.
- Com m’ho faré jo,
pobreta de mi?
res puc agrair...
Amb pols d’allà terra
i amb la neu que queia
ja en pasta una coca;
per sucre li posa
espurnes d’estrella.
De coca més bona
mai n’he menjat jo,
diu un vell pastor.
Somriu al bresso
li fa ballmanetes
el petit Minyó.
Per a finalitzar, podeu escriure la vostra carta als tres Reis Mags: