15.10.07

Nanas y poemas: poemes i cançons de bressol per abans i després de nàixer

Ah! Que ens en havieu pensat que les cançons de bressol són sols per als xiquets i xiquetes que de nou visiten el nostre món? Doncs no. Les cançons de bressol creen un vincle entre els pares -pare/mare, no sols la mare-, que lliguen els sentiments através de la paraula i la seua musicalitat. Aquest lligam comença ja abans de nàixer -bé perquè estem esperant en adopció un fill, bé perquè el portem al nostre interior-. Així que us recomanem cantar cançonetes de bressol abans de tenir els nostres fills.

I quins poemetes o cançonetes li recitem o cantem? Doncs, Lucía Solana Pérez, al portal de Cervantes Virtual, té penjant Nanas y poemas (versos para antes y después de nacer).

Hem seleccionat alguns dels poemes d'abans de nàixer, per anar poc a poc familiarizant-se.

La espera
Verde, blanco y verde.
Olivo, cal y viñedo.

Verde, blanco y verde.
Cactus, pared y romero.

Verde, blanco y verde.
Esperanza, amor y verso.

Verde, blanco y verde.
A mi hijo
yo espero.


Cuando nazcas....
Ven conmigo,
que haremos flores,
pétalos a lápiz
y arco iris de colores.

Ven conmigo,
que pintaremos un mar,
aguas cristalinas
y ríos por llegar.

Ven conmigo,
que dibujaremos un gorrión,
que cante en las mañanas;
amor y libertad.


El niño rey
Si el niño nace
será un rey.
Sin corona,
sin manto,
ni cetro,
ni reino.

Mi corazón,
su territorio.
Mis brazos,
su refugio.
Mis caricias,
su corona,
y con mis besos
un manto le bordaré.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Mira, doncs no estava assabentada d'això de recitar poemetes i cançons de bressol abans de neixer. Bona idea! Ara estic embaraçada i aprofitaré els temps de relax per anar practicant-ho, doncs no conec moltes d'aquestes cançonetes.
Petons poètics.
Lola Calabuig, Tarragona

fran ha dit...

meravellos !! Gràcies Salvia !!! de qui es ?
un bés des de Paris
fran

Sàlvia ha dit...

És de Lucía Solana Pérez. Punxa al damunt de l'enllaç d'aquest post i podràs llegir molts més poemetes.

Au revoir, ma cherie.
Sàlvia