13.6.07

La paraula és nostra, bloc de poetes juvenils

...I la poesia va corrent per la sang nova dels poetes. A l'IES "Clot del Moro", de Sagunt, venen realitzant un bloc plé de poesia, sota el títol La paraula és nostra. Escriuen i lligen molta poesia, versos dels que s'apropien en una simbiosi que va més enllà de l'àmbit purament acadèmic, versos que s'interioritzen i que els acompanyaran al llarg de la seua vida.
Un bloc que ve publicant-se des de 2004 i que a l'actualitat té, al seu apartat de poesia, 135 entrades. Poemes selectes, poetes consagrats i nous poetes, tota una barreja força interessant. Tija jove a l'arbre de la poesia.

Hi de mostra aquest poema d'Àlex, un dels poetes blocaires:
Ara, el començament
Vull parlar-te’n
a partir de la llengua oblidada.
La llengua que em donares,
i ara, més m’agrada.
*
Tant per agrair-te
i res per regalar-te:
només una rialla,
un bes a la matinada.
*
Encara queda lluita.
El més gros passà, i arribarà.
No hi ha cap corda fluixa,
i la meva ànima despertarà.
*
Gràcies, des d’una posició modesta,
d’aquesta manera sé que a ningú molesta.
Agafe ara, el meu torn per al joc,
aconseguir alguna coseta,
amb el foc del meu cos.

La il·lustració és de Vito Acconci, Ciutat de paraules (1999).

5 comentaris:

Begonya Mezquita ha dit...

Gràcies per aquest post, Sàlvia! Tot un honor per als habitants de LPN. ;)

Júlia ha dit...

Hola, Sàlvia, et torno la visita i t'enllaço al meu blog. Tinc algun llibre de poemes publicat, el darrer 'La pols dels carrers', el pots veure a:

http://www.editorialmeteora.com/cat/llibre.php?id_LLIBRE=30

Sóc la bibliotecària blogantera. Felicitats pel teu blog.

Sàlvia ha dit...

Per a Begonya:
l'honor és per a mi, conèixer la feina que esteu fent, profes i alumnes. Com a xicotetes illes en el mar del "curriculum", llibre de text, lectures obligatòries, examens d'aquestes lectures i un llarg etcètera acadèmic "mal entés", hi ha gent com vosaltres. És un rotllo totalment diferent, un aprenentatge viscut, en aquest cas amb la poesia.
Aleshores, personalment i com a bibliotecària, tan sols em resta felicitar-vos. Un exemple autèntic de foment lector. Supose Begonya que tú tindràs molt a veure en tota aquesta moguda poètica a l'insti.
M'agradaria que m'ho contarés, ara quan acaben les classes i tingues temps. El meu correu està a dalt del bloc, però te'l fique açi també:
bibliodolores@gmail.com

Sàlvia ha dit...

Per a Júlia:
Hola xata, encantada de conèixer-te. T'he deixat un comentari al teu bloc. Estem en contacte.

Anònim ha dit...

Mira que hi ha gent que s'ho "curra", com aquests alumnes i els profes responsables d'aquest projecte blocaire poètic. Les meues felicitacions i un fort aplaudiment.

Mónica Burgos, profe