8.6.07

El nuevo llibro del abecedario, de Karl Philipp Moritz


Karl Philipp Moritz; Wolf Erlbruch, il. El nuevo libro del abecedario. Editorial Bárbara Fiore

Estem davant d'un llibre que ben bé no sé com classificar: llibre de poemes juvenils? llibre de filosofia? llibre de crítica social? surrealisme textual i visual? abecedari il·lustrat? ... Karl Philipp Moritz (Hameln, 1756-Berlín, 1793) escriu una obra clàssica, d'aquestes que sempre estan d'actualitat, pels temes que tracta i com els tracta.

Una proposta poètica original, interessant, acompanyada d'unes suggerents il·lustracions i una molt bona traducció de Carles Andreu y Albert Vitó. Una proposta reflexiva sobre la condició humana, molt adient per a joves lectors, tan poc acostumats a l'intimisme reflexiu i crític, a rumiar allò que lligen, a transferir idees, a apropiar-se del text. Un poemari diferent i la seua lectura ens deixa inquiets, a joves i adults. Cada poema és com una píndola d'intel·ligència.

Una proposta poètica interessant i diferent d'aquesta xicoteta editorial, Bárbara Fiore, amb un fons bibliogràfic original per a totes les edats, lluny dels típics llibres infantils i juvenils, "políticament correctes", que omplin les llibreries.

Reflexión
Hay un hombre sentado en la mesa.
Sobre la mesa hay un libro.
El hombre ha leído el libro.
El hombre reflexiona.
Yo leo este libro.
Luego lo cierro.
Entonces debo reflexionar sobre lo que he leído.
El libro está ante mi.
El pensamiento está en mi.
El libro me lo pueden quitar.
El pensamiento no me lo pueden quitar.
Tu no sabes lo que estoy pensando.
Yo no sé lo que estas pensando.
Te veo perfectamente,
pero el pensamiento que hay en ti no lo puedo ver.
El hombre sentado a la mesa no piensa con la mano,
no piensa con los ojos,
no piensa con los oídos,
piensa con la mente.
Yo no puedo ver la mente del hombre.
El genio del hombre está en su interior.
Un Genio pensante anima el cuerpo humano.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Interesante y diferente. La primera vez que lo leí, después de comprarlo al leer tus comentarios, me quede un poco "mosqueado". Con la relectura me enganchó.
Tienes razón Salvia: original, reflexivo y con unas ilustraciones totalmente complementarias a los poemas.
Un clásico de plena actualidad.

Soledad Ferrer (Valencia)

Anònim ha dit...

Amb la lectura d'aquest llibre es comprova que la bona poesia és intemporal.

Txus Ortiz