23.2.07

Els calendaris poètics per temes, d'Antoni Navarro i Alfons Muñoz



Fa ja alguns anys vaig tenir el plaer de conèixer a Antoni Navarro i els seus calendaris poètics a un curs sobre poesia infantil que va organitzar la Biblioteca de Cocentaina. Un treball molt interessant i un material didàctic força aprofitable.

Ara volem compartir amb tots vosaltres, gràcies a la màgia cibernàutica, aquest material: Els calendaris poètics per temes . Dels jocs de llengua al text poètic. Us recomane la seua lectura i, com no, aplicació didàctica a l'aula per a Educació Primària i Secundària. Activitat ludolingüística poètica.

La il·lustració és de Roy Fox.

4 comentaris:

antoninavarro ha dit...

Gràcies Salvia! Estava preparant el treball de la setmana que ve i m'he trobat amb la teua pàgina. M'agrada molt també la imatge que has posat a la meua entrada. Em recorda una metàfora que utilitze per explicar didàctica de la literatura: "El mapa no és el territori, com el manual de literatura tampoc és la literatura". Cal descendre al territori real i navegar com tu fas al teu blog. Felicitats!

Sàlvia ha dit...

Antoni, en aquell curs sobre poesia va ser quan jo vaig obrir els ulls sobre les diferents possibilitats poètiques que hi ha per difondre la poesia entre joves i menuts. Ara, després d'alguns anys d'experiència, en aquest bloc vull compartir tot allò que he anat recollint. Els teus calendaris poètics no hi podien faltar.

Carme Cubells Larrosa ha dit...

Hola, sóc una mestra de Flix i no sé com he trobat el teu bloc, però l'he trobat molt intersant, espero que no et faci res que el tingui al meu bloc.

Sàlvia ha dit...

Hola Carme! Benvinguda al món de la poesia infantil i juvenil. Un plaer que hi fiques un enllaç al teu bloc: un enllaç directe Flix-Cocentaina. He visitat el teu bloc i m'agradat l'interés que hi teniu al col·le per fomentar la lectura. Està bé passar de "açò no funciona, quina llàstima!" a passar "què hi podem fer per a que açò funcione?"
Després de donar molts cursos a mestres sobre el foment de la lectura i l'animació lectora et puc assegurar que el pas entre una qüestió i l'altra és fonamental.
Per què no aprofitar la poesia, que tan els agrada als menuts i joves, per a fomentar la lectura?
Al menys espere que aquest bloc serveisca de lloc d'encontre entre persones com tú i jo que des d'un raconet del nostre poble podem ajudar-se un a altres.
T'animo a que recomanes als pares del col·le l'apartat de "Juguem amb la poesia" doncs si juguem al col·le i a casa encara millor: Quant més sucre, més dolç.